Ćwiczenia na dobry początek dnia​

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2018
Nie lubisz godzin porannych? Jesteś śpiący i potrzebujesz porządnej dawki energii? Szkoda, że tak wielu z nas tak właśnie spędza kilka pierwszych godzin każdego dnia. Często myślimy, że jedynym rozwiązaniem jest filiżanka kawy, ale czy naprawdę musimy wprowadzać do naszego organizmu narkotyk, żeby dobrze zacząć dzień? Może miałeś okazję słuchać śpiew ptaków zaraz po wschodzie słońca. Jak robią to zwierzęta, że wstają wcześnie i z uśmiechem? Najważniejszy jest odpowiedni wypoczynek – minimum 7 godzin snu, spać powinniśmy iść przed 22. Jeśli trudno ci zasnąć przed 22, warto nastawić budzik na kilka dni dużo wcześniej np. na 4 rano, zmęczeni dużo łatwiej przestawimy się na właściwy tryb snu. Jednak samo iście spać i wstawanie wcześniej nie gwarantuje dobrego samopoczucia rano.
 

Wszyscy wiemy lub przy najmniej kiedyś słyszeliśmy o ogromie zalet płynących z codziennych ćwiczeń, co ciekawe mogą one także pomóc nam dodając energii każdego ranka. Gdy tylko się obudzisz, jeszcze nie wychodząc z łóżka przeciągnij się i poruszaj stawami w stopach i nadgarstkach. Gdy wstaniesz przejdź do 7 minutowych ćwiczeń, których głównym celem będzie pobudzenie układu krążenia. Bardzo dobrze jeśli dotkną one każdej partii mięśni i zawierają ćwiczenia rozciągające. Aby dobrze pobudzić układ krążenia należy podnieść tętno najwyżej jak to możliwe nie wychodząc poza skalę bezpieczeństwa, którą możemy obliczyć wzorem: [220 – (twój wiek) / 10 ]* 6. Tętno możemy mierzyć przykładając palec do szyi lub zaraz poniżej nadgarstka i licząc ilość impulsów na minutę. 

Rodzaj ćwiczeń zależy zupełnie od ciebie, mogą to być podskoki, przysiady, wchodzenie i schodzenie po schodach, a jeśli potrafisz to pompki czy brzuszki. Rozciąganie powinno polegać na powolnym wchodzeniu w granicę mobilności i przetrzymywanie bólu przez ok. 15 sek. kilka razy z rzędu. Rozciągać należy głównie nogi, ponieważ nasz siedzący tryb życia bardzo ogranicza ich mobilność.

 
Aby nie zapominać o porannych ćwiczeniach warto namówić wszystkich domowników, razem będziecie się też motywować do większego wysiłku. Wprowadzając te kilka ćwiczeń i łącząc je z odpowiednią ilością snu i wody wybudujemy nawyk, który pozwoli nam wstawać codziennie pełnym energii. 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.