Evernote jest jedną z kilku dostępnych aplikacji do robienia notatek i planowania. Korzystałem też z Notion, Roam i OneNote, jednak narzędzia te nie przemówiły do mnie. Z Evernote korzystam już 5 lat. Evernote jest zorientowany na treść, ma najlepszy WebClipper, który służy do zapisywania treści stron internetowych jako notatek z możliwością ich edycji. Nie ma tylu opcji planowania i zarządzania jak Notion i dlatego właśnie go lubię, nie czujesz ciągłej potrzeby „ulepszania” notatek.
Evernote pozwala skupić się na treści, pomaga w myśleniu i działa jak twoja własna baza danych w której możesz błyskawicznie znaleźć informacje których kiedyś się nauczyłeś.
Kolejne 5 kroków pozwoli ci zacząć korzystać z Evernote i zacząć budować swój super-notatnik.
1. Stwórz darmowe konto
Tak, podstawowy plan w Evernote jest zupełnie darmowy i wystarcza jeśli nie używasz wielu zdjęć w swoich notatkach. Sam używałem darmowej wersji przez pierwsze dwa lata (2017-2019). Konto możesz stworzyć tutaj evernote.com klikając „Załóż konto”.
2. Zainstaluj aplikacje
Po rejestracji zostaniesz przekierowany do przeglądarkowej wersji Evernote. Jest ona dobra, ale instalując aplikacje na swoje urządzenia będziesz mieć dostęp do dodatkowych opcji:
- Możliwość zmiany wyglądu aplikacji
- Korzystanie z Evernote bez dostępu do internetu
- Synchronizacja między urządzeniami
- Używanie globalnego skrótu Ctrl + Alt + h (Mac: Ctrl + Cmd + n) aby otworzyć okno szybkiej notatki
Aplikacje możesz pobrać tutaj. Znajdziesz je także w Windows Store, Play Store i Apple Store.
3. Zainstaluj WebClipper
Web Clipper jest niezwykle przydatnym narzędziem, za każdym razem jak chcesz stworzyć notatkę z artykułu w internecie lub po prostu zapisać jakiś artykuł lub stronę internetową na później, możesz użyć Web Clippera. Jest to rozszerzenie do przeglądarki, działa we wszystkich przeglądarkach.
4. Stwórz pierwszy notatnik i notatkę
Evernote daje dużo możliwości organizacji notatek, możesz tworzyć notatniki i nadawać notatkom tagi. Różnica polega na tym, że notatka może mieć tylko jedną kategorię, a wiele tagów. Notatniki tworzysz skrótem Alt + Shift + N (Mac: Cmd + Shift + N), a tagami możesz zarządzać używając skrótu: Ctrl + Alt + t (Mac: Cmd + ').
5. Zorganizuj swoje notatniki
Pomyśl jakie treści najczęściej procesujesz, czego się uczysz lub w jakich projektach bierzesz udział. Stwórz kilka notatników i zacznij pisać. Tagami na początek się nie przejmuj, ja przez pierwsze dwa lata w ogóle ich nie używałem.
Jak już będziesz mieć kilka notatek zamiast wchodzić w nie używając nawigacji w panelu po lewej stronie, zacznij używać wyszukiwarki Alt + Ctrl + f (Mac: Cmd + Ctrl + f).
Powodzenia! Korzystając z tego linku dostaniesz 1 miesiąc premium za darmo: evernote.com.
Evernote vs OneNote vs Notion. Jaka jest najlepsza aplikacja do robienia notatek?